כולם מדברים על "תוכן" אבל אף אחד לא מדבר על "אסטרטגיית תוכן". למה?מספרים לנו ש"התוכן הוא המלך", ושדי בתוכן איכותי בשביל לייצר תנועה של גולשים.זה אולי נשמע טוב אבל בכדי שהתוכן ישרת את הצרכים של ארגון או מותג, הוא חייב להיות חלק מאסטרטגיה איכותית ותפורה היטב, שתיצור רציפות וסדר.

תכנון זו לא מילה גסה

העיקרון המוביל הוא זה: קודם מתכננים, ורק אחר כך כותבים. הרעיון הוא לייצר תכנים איכותיים ורלוונטיים עבור קהל יעד מוגדר ולהפיצם בערוצים הנכונים. איך עושים זאת? בדיוק לשם כך התכנסנו:

הגדרת מטרות: מאחר שהתוכן איננו המטרה עצמה, אלא נועד לשרת אותה, החלק הקריטי לביסוס האסטרטגיה הוא הגדרת המטרות שלכם. רק לאחר פיצוח האג'נדה השיווקית והבנת עמוד השדרה הארגוני, תוכלו לשקף את המטרות השיווקיות באמצעות אסטרטגיית תוכן.

הגדרת קהלי היעד: אל תנחשו מיהם קהלי היעד. בצעו מחקר, הגדירו פרסונות והבינו מי הקהל שלכם, מה מניע אותו, מהם תחומי העניין שלו ומה הוא צריך. היכרות ופילוח מדוייקים מסייעים בבניית מסרים ממוקדים וכפועל יוצא גם משפרים את סיכויי ההמרה.

התאמת סוג התוכן למסר: פוסטים ברשתות חברתיות, כתבות עומק, ראיונות, סרטונים, גיימיפיקציה, סקירות- האפשרויות רבות ומגוונות. חשוב להתאים את סוג התוכן למסרים שתרצו לשקף וכן להמחיש באמצעותם את היתרונות של המוצר או השירות ואת המקצועיות שלכם.

בניית שפה: כתיבה בשפה שלא "מדברת" לקהל היעד שלכם, תמצב אתכם כמנותקים, מיושנים או לא רלוונטיים. השקיעו באפיון שפה ובבניית מסרים ורעיונות שישקפו הן את המטרות שלכם והן את המאפיינים של קהל היעד.

הפצה בפלטפורמה המתאימה ובקצב הנכון: ניוזלטרים חודשיים, אתר ייעודי, הודעות SMS, ערוץ יוטיוב, פייסבוק - מה הפלטפורמה הנכונה ביותר עבור התכנים עליהם שקדתם ובאיזו תדירות? הפצה של התוכן הנכון בערוץ הלא נכון, או הצפה של תכנים איכותיים בכמות מוגזמת, עלולות להשיג את המטרות ההפוכות מאלו שרציתם.

אז אפשר להתחיל לכתוב?

אפילו רצוי רק רגע לפני שמתחילים, כדאי להקפיד על כמה נושאים שיעזרו לכם לשדרג את המוצר הסופי:

  • שכחו את עולם התוכן השיווקי - ברוב המכריע של המקרים הוא כבר לא רלוונטי
  • התמקדו ביצירת ערך ורלוונטיות עבור הקוראים שלכם
  • אריזה מושכת, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, יעזרו לכם גם בשיווק של מוצרים או שירותים פחות "סקסיים"
  • אל תתייחסו אל קהל היעד כאל "לקוחות" או "משתמשים" אלא כאל בני אדם, על כל המשתמע מכך.

עיינו ערך "הצלחה"

אף אסטרטגיה אינה שלמה ללא בקרה עצמית ומדידה. הקפידו לבדוק את עצמכם בעזרת שלל הכלים והטכנולוגיות המצויים היום בשוק, למדו את המתחרים שלכם ובצעו שינויים ושיפורים שימצבו אתכם במקום אליו שאפתם להגיע.

סיכום מנהלים: אסטרטגיית תוכן

אסטרטגיית תוכן היא תוכנית מקיפה ליצירת תכנים שימושיים ומועילים וניהולם במדיות השונות. אסטרטגיית התוכן צריכה לכלול תשובות לשאלות הבאות:

  • מה מטרת הפרסום?
  • מי קהל היעד שלכם?
  • באילו נושאים תרצו שהתוכן יעסוק?
  • באילו פלטפורמות תרצו לפרסם את התוכן?
  • באיזו תדירות רצוי לפרסם?
  • איזה ערך תתנו ללקוחות לעומת המתחרים שלכם?

תשובות לכל השאלות האלה יעזרו לכם לייצר אסטרטגיית תוכן מקיפה, איכותית והכי חשוב: יעילה.

בהצלחה!